Ridaridaridarida.

Jag har inte ridit på en evighet, och jag vet inte ens varför. Det känns som förra året! Men det är så tråkigt att jag inte har en egen häst, bara mamma som har 2 stycken, men inte är det hon som rider. :( Visst har jag väl häst att rida, jag kan ju rida Björt, men det känns inte som att jag är tillräckligt duktig, jag känner mig som en jäkla amatör på hästryggen om jag ska vara helt ärlig. Då känns det så dumt att rida någon annans häst.. Aldrig tillräckligt bra, jag går hela tiden och funderar på hur kass jag egentligen är och kommer alltid fram till att jag inte är så bra som jag borde. Att sitta på en häst är det bästa jag vet, och skulle jag få bestämma så skulle jag rida varje dag, många gånger när jag har ridit känner jag till och med för att hoppa upp igen, skulle nog kunna rida flera gånger om dagen. Men mamma har inte tid att köra på mig, och jag kan ju knappast komma från Tenhult till Ödestugu varje dag på egen hand. Och alla tror väl att jag tröttnat, att jag inte vill eller vad alla nu tror, men det är inte sant för det finns inget jag hellre skulle vilja än att rida hela tiden. Man skulle flytta till en gård, ha hästar att rida där, mamma pratar om det hela tiden men inte kommer det bli av :( Sen skulle man allt be om en egen häst.. Men det får jag aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0