Kulturhistoria

Jag har kulturhistoria nu, sjukt lamt, men gött ändå. Vi pratar om naturfolkens sång och vi ska beskriva den, någon sa att det var mycket stämmor och korta ljud, det är sant, dom säger också att stämmorna var spontana, men enligt traditionella formler och att det också var heterofoni, alltså olika ljud, flerstämmor. Inte för att någon vet vad jag pratar om när jag skriver såhär, men skit samma. Min skola är go, även fast jag går 8.00-16.40 idag så är det en supergo dag! Massa musik på tisdagar, men nu måste jag lyssna på lektionen.. Min fot har somnat.



Idag är våran knäskadade Kajsa Berthling sjuk och vi hoppas hon kryar på sig snabbt och kommer tillbaka imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0